1- يك دستگاه چندكاره را امتحان كنيد 

يكي از بهترين راه ها براي به خاطر سپردن سريع حجم زيادي از اطلاعات، استفاده از تكنيك هاي حافظه مانند يك دستگاه mnemonic است: الگويي از حروف، صداها يا ديگر تداعي هايي كه به يادگيري چيزي كمك مي كنند. يكي از محبوب ترين دستگاه هاي mnemonic، دستگاهي است كه ما در كودكستان ياد گرفته ايم - آهنگ الفبا. اين آهنگ به كودكان كمك مي كند تا "AABCs" خود را به خاطر بسپارند و به طور عميق در حافظه ما به عنوان يك دستور زبان انگليسي باقي بماند.

Mnemonics به شما كمك مي كند تا اطلاعات را ساده، خلاصه و فشرده كنيد تا يادگيري يك كلمه جديد يا مهارت جديد آسان تر شود. اين نرم افزار مي تواند براي دانش آموزان دانشكده پزشكي يا دانشكده حقوق، يا افرادي كه در حال مطالعه يك زبان جديد هستند، بسيار مفيد باشد. بنابراين، اگر نياز به به خاطر سپردن و ذخيره حجم زيادي از اطلاعات جديد داريد، يك Mnemonic را امتحان كنيد و خواهيد ديد كه اطلاعات را مدت ها قبل از امتحان خود به خاطر سپرده ايد.

2- از استراحت هاي مغزي براي بازگرداندن تمركز استفاده كنيد

اضافه بار اطلاعات يك چيز واقعي است. براي يادگيري يك چيز جديد، مغز ما بايد سيگنال هايي را به گيرنده هاي حسي ما بفرستد تا اطلاعات جديد را ذخيره كند، اما استرس و اضافه بار از پردازش و ذخيره موثر اطلاعات توسط مغز شما جلوگيري خواهد كرد.

هنگامي كه ما گيج، مضطرب يا احساس سردرگمي مي كنيم، مغز ما به طور موثري خاموش مي شود. شما مي توانيد ببينيد كه اين اتفاق زماني رخ مي دهد كه دانش آموزان به سخنراني هاي طولاني و مفصل "از حد خارج" گوش مي دهند و توجه خود را به آنچه گفته مي شود، متوقف مي كنند.

آن ها به سادگي قادر به هدايت موثر اين اطلاعات در بانك هاي حافظه خود نيستند، بنابراين يادگيري تعطيل مي شود. بهترين راه براي مبارزه با اين مشكل، استفاده از "استراحت مغز" يا تغيير فعاليت شما براي تمركز بر چيز جديد است. حتي يك استراحت پنج دقيقه اي مي تواند خستگي مغز را كاهش دهد و به شما كمك كند تا دوباره تمركز كنيد.

3- هيدراته بمانيد.

ما مي دانيم كه بايد آب بنوشيم زيرا براي ما خوب است - براي پوست و سيستم ايمني ما خوب است، و به عملكرد بهينه بدن ما كمك مي كند. اما هيدراته ماندن نيز كليد توانايي هاي شناختي ما است. نوشيدن آب در واقع مي تواند ما را باهوش تر كند. به گفته يك مطالعه، دانش آموزاني كه با آن ها به اتاق معاينه آب مي بردند، بهتر از آن هايي كه اين كار را نكردند، عمل كردند.

از سوي ديگر كم آبي مي تواند به طور جدي بر عملكرد ذهني ما تاثير بگذارد. وقتي شما نمي توانيد آب بنوشيد، مغز شما بايد سخت تر از حد معمول كار كند.

برنامه‌های آموزشی ریاضی برای کودکان از مهمترین ابزارها در توسعه تفکر منطقی و مهارت‌های عددی آنها است. این برنامه‌ها باید به شیوه‌ای تحرکی و جذاب طراحی شوند تا کودکان به راحتی با مفاهیم ریاضی آشنا شده و از تجربه‌ی فراوانی برخوردار شوند. از اهداف این برنامه‌ها می‌توان به تقویت تفکر منطقی، ارتقاء مهارت‌های محاسباتی، تقویت تمرکز و توجه، تقویت حافظه و افزایش اعتماد به نفس در مواجهه با مسائل ریاضی اشاره کرد.

 

برنامه‌ آموزش ریاضی به کودک باید با توجه به سن و توانایی هر کودک، فعالیت‌های متنوعی ارائه دهند. از روش‌های بازی‌های آموزشی، استفاده از اسباب بازی، نقاشی، داستان‌ها و فیلم‌های آموزشی تا تمرین‌های عملی مثل تفکیک اشیاء، جمع آوری عدد و محاسبات ساده می‌توان استفاده کرد. همچنین، این برنامه‌ها باید از روش‌های تشویقی استفاده کنند تا کودکان به روحیه رقابتی و خودانگیخته‌ای در یادگیری ریاضی دست یابند و از فرایند آموزش لذت ببرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.